6. nov. 2010

Smækbuks-spam

Eller, i virkeligheden er det nok mere spam af meget smukt barn.... (altså mit).
Men at han har fået nye smækbukser, er jo en glimrende grund til at vælte billeder af lækkerheden ud over hele siden, synes jeg.
Så altså, 1 stk nuttet barn og 2 stk smækbukser i mælkedrenge strib og bredriflet fløjl. Han har godt nok allerede 3-4 stykker i variationer over samme mønster, men de fungerer bare!
Jeg har lavet rigeligt med opsmøg, da jeg stadig lever i troen på at han snart vokser, bare en lille smule. Han er en bette fis, der på sine to år kun har sneget sig op på 81 cm, og ligger dermed et godt stykke under det der berømte gennemsnit. Ikke at jeg overhovedet er bekymret over det, hans forældre er heller ikke ligefrem med til at hive gennemsnittet op, men jeg håber nok at tommelfingerregelen om at 2 år = halv voksenhøjde er lidt løgn! Og ret beset bliver han faktisk først 2 år på onsdag, så han har jo lige et par dage til at indhente de 7-8 cm ;-)










22 kommentarer:

  1. Sikke en lækker-(smæk)mås:-)

    SvarSlet
  2. Fede bukser og lækker unge! :-)

    SvarSlet
  3. For pokker da også - hvor ER han kær!
    Og de bukser der, giver mig lyst til at forsøge at lave en dreng...

    SvarSlet
  4. Tak tak, er også selv ret så godt tilfeds med resultatet - især barnet:-)

    SvarSlet
  5. De er super fede. Er det en kombination af de overalls på side 28 og 32 i EG-bogen? For så skal ældstebarnet da have noget lignende. I'm in love.
    - Katharina

    SvarSlet
  6. Hvor er det altså bare superfine ting du har lavet. Og skøn blog - jeg glæder mig meget til at følge med:)

    SvarSlet
  7. Katharina: Det er nemlig lige det, det er:-) Forsiden er side 32, og bagsiden side 28. Synes de fungerer super på den måde, og tager ingen tid at sy.

    Karen: Rigtig mange gange tak, og velkommen:-)

    SvarSlet
  8. Tak - det var også min gæt. Jeg håber det er OK hvis jeg nupper ideen?

    Og forøvrigt; skøn blog, jeg melder mig straks som fast læser :)
    - Katharina

    SvarSlet
  9. Ja selvfølgelig, nup bare:-)

    Og tak;-)

    SvarSlet
  10. Hej Cecilie

    Fantastiske bukser - fandt lige herind via link. Melder mig også som fast læser - og vil glæde mig til meget dejlig inspiration :-)

    Mvh. Mette

    SvarSlet
  11. Hvor er de fine, rigtig fed version. Det kan også tænkes at jeg snupper denne ide;-)

    SvarSlet
  12. Hej Cecilie
    Jeg blev så inspireret af dine bukser, at jeg har tvystjålet din kombinationen og syet to par. Jeg har lavet et indlæg med dem og linket til dig. Jeg håber det er okay:)

    SvarSlet
  13. Hej Mette og Linsens. Tusind tak skal I have, og velkommen til:-)

    Karen: Det er bare SÅ meget okay! De er blevet rigtig fine i din version:-)

    SvarSlet
  14. Hej Cecilie... endelig også en blog der i min smag inspirerer til at sy tøj til mig og ikke bare de små... Men hold da op dine ting til de små er også lækre.. Glæder mig til at følge med..

    SvarSlet
  15. du har ret.. Det er da et smukt barn du har dig!!
    Jeg har en på to år og en måned som ikke er meget højere. Til gengæld fylder hun mere i bredden:-)
    Søde bukser..

    SvarSlet
  16. Det er nogle enormt fede ting du får lavet, og skøn model!

    Jeg har fluks meldt mig som fast læser, og glæder mig til at følge med herinde. I øvrigt, rigtig godt blognavn du har valgt. Det bestyrker bare min lyst til at skifte blognavn. ;o)

    SvarSlet
  17. Så fin en blog du har gang i her. Jeg er da straks med....
    /Sine

    SvarSlet
  18. Lise: Tak skal du have:-) Jeg får desværre slet ikke syet så meget til mig selv som jeg gerne ville. Men det er bare super fedt at få så god respons på det her, og det motiverer rigtig meget til mere af den slags!

    Christina: Ja han er en lækkermås:-) Godt han ikke er den eneste lille bitte en af slagsen derude:-)

    Maiken og Sine: Tusind tak skal I have, og velkommen!

    SvarSlet
  19. Super fede bukser du har lavet Cecilie. Vil du røbe, hvordan du har passet dem til på bagbuksen, så den passer til forbuksen? Hvilken udskæring har du valgt under armen, har du forlænget selens længde og hvilken udskæring har du valg midt bag? Jeg ved det var mange spørgsmål, men jeg vil så gerne se, om jeg kan lave nogle, der er lige så fine som dine. Håber det er ok.
    Kh. Nicole

    SvarSlet
  20. Hej Nicole. Ja det vil jeg gerne røbe, men det er lidt svært at forklare synes jeg;-) Har du Elsebeth Gynthers bog?
    Hvis du sender din mail til makwerker@gmail.com, kan jeg sende dig et billede af mønsteret, det er vist den nemmeste måde at forklare på:-)

    SvarSlet
  21. Hej Cecilie,
    Hvor er bare fantastisk søde de bukser. Jeg har netop lånt Elsebeth Gynthers bog og vil forsøge mig med det så jeg har egentlig samme spørgsmål som Nicole. Elsker det du laver :)
    Kh Minette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Minette. Tak skal du have:-)
      Jeg skal prøve om jeg kan forklare det, så det er til at forstå:-)
      Altså, hvis du sidder med mønsteret foran dig, så starter du i højre side - forsiden af bukserne. Her følger du linjen d. Når du når til midterlinjen, skifter du til linje f, og tegner resten efter den. Det vil sige: Hele højre side af mønsteret = linje d, hele venstre side = linje f. Bukserne har ikke sidesøm, de syes sammen midt bag og midt front.
      Stropperne har jeg forlænget med ca. 10 cm. De kan faktisk godt tåle 2-3 cm mere, hvis de skal holde længe. Buksebenene er forlænget med ca. 15 cm, men nu er/var min dreng også ret lille, så hvis bukserne er til et langt barn, skal der måske lægges mere til for at få det store opsmøg.

      Håber det var til at forstå:-)

      Slet

Template by Pink + Lola