21. feb. 2011

Lidt af det ene, lidt af det andet

Sofaen er blevet pimpet med 2 nye puder. En i sort-grå uld med gul stofbetrukket knap, og en mønstret med grå bagside og sorte tittebånd (den grå pude med den grønne knap kan jeg ikke tage æren for, den er fra HAY). Eller det vil sige, faktisk er der endt med kun at være 1 ny pude til sofaen, for min kæreste har nedlagt veto mod den mønstrede! Og det med den virkelig gode og saglige grund "den ligner de der grimme jakker, som nogle piger går rundt med" ........?????? Jamen altså, alle mine kloge ord om grafik, mønstre og kontraster kan jo slet, slet ikke hamle op med den slags overbevisende argumentation! Så nu ligger puden på bagtrappen. Hvis nogen derude har en kæreste der god kan lide de der jakker som pigerne går rundt i, så kan puden afhentes hos mig:-)




















Og så lige en version mere af verdens hurtigste kjole. Jeg er vild med den grå-grønne farve og det lidt ruskinds look-a-like stof. Desværre er det ca. 300% polyester og bliver helt sindssygt elektrisk så det ligesom klæber til benene. Aaaargh, kan man få sådan noget til at holde op?

12 kommentarer:

  1. Haha, nogle gange kan man ikke komme med modargumenter til kærestens. Synes nu puderne ser fede ud alle sammen (ja, også den fra HAY).
    Og endnu en lækker kjole, altså du. Har købt stof til en, så nu må det altså snart komme!

    SvarSlet
  2. Nu skal han da lige til at tage sig sammen, din kæreste. Jakkepuden er da toplækker - og det samme gælder kjolen. Elektricitet; hader når det sker. Da jeg på et tidspunkt havde samme problem blev jeg af min kemiker-far rådet til at gi' den en gang skyllemiddel - og så vidt jeg husker hjalp det ganske ok.

    SvarSlet
  3. Syntes nu også om puden... men det hjælper dig jo nok ikke ;0)
    Mit råd er også at gi' den en tur i baljen med vand og skyllemiddel.. plejer at hjælpe

    SvarSlet
  4. Tak for elektricitets-råd, kjolen kommer en tur i bad med noget skyllemiddel:-)

    Og så må jeg ud og lede efter noget andet pudestof, for jeg vil altså have lidt mønster i sofaen også.... Men jeg må hellere tage min kæreste med på råd INDEN jeg syr, næste gang:-) Han bor her trods alt også...

    Anne: Glæder mig til at se hvad der kommer ud af dit kjole projekt:-)

    SvarSlet
  5. Åh, jeg afhenter den meget gerne. Jeg synes den er SUPERSKØN, og tror godt jeg kan overtale kæresten. Hvad skal den koste? Kh Karen

    SvarSlet
  6. Den er din, Karen! Den skal koste en kop te, en kage og lidt broderi råd og tips:-)

    SvarSlet
  7. Hej Cecilie
    Det lyder som en meget hyggelig byttehandel:) Hvordan gør vi det praktisk?

    SvarSlet
  8. Skriver lige en mail til dig, Karen:-)

    SvarSlet
  9. Forleden hørte jeg et råd om at sprøjte tøjet med hårlak (på lang afstand altså) - det skulle virke, men ville nok foretrække skyllemiddelforslaget.
    Er vild med den mønstrede jakke-pude - ærgerligt du ikke får lov at beholde den, men ellers kan jeg anbefale sort/hvid harlekinstof fra Stof&Stil - det har jeg i hvert fald tænkt mig at sy en sofapude i.

    SvarSlet
  10. Må jeg spørge hvor det grafiske jakke-pude-stof er fra? Kan ikke huske, hvor det er jeg har set det henne.

    SvarSlet
  11. Hej Malene. Jeg har faktisk også fået hårlak-rådet, men har ikke forsøgt mig med det endnu. Synes ikke det lyder så rart at få hårlak ind i stoffet... Tror lige jeg prøver med skyllemiddel i første omgang (selvom jeg faktisk heller ikke er så pjattet med dét;-))

    Stoffet har jeg købt i Skumhuset i Århus, ved dog ikke hvem der har lavet det...

    SvarSlet
  12. Okay - tak for hjælpen. Nej, det er lidt pest eller kolera med skyllemiddel kontra hårlak - jeg har heller ikke forsøgt mig endnu, men det er dælme også noget så irriterende når stoffet klæber til huden.

    SvarSlet

Template by Pink + Lola