6. feb. 2011

Lynhurtige kjoler

Jeg går næsten altid i kjole. Har hele skabet fuld af dem, og alligevel er der aldrig nok / nogle der passer / nogle der er pæne / nogle der har den rigtige længde / nogle der bla bla osv, så jeg er altid på jagt efter det perfekte mønster, der kan redde mit skab. Det her er ikke det perfekte mønster, men det er muligvis verdens nemmeste, tegnet af fra en oversize t-shirt og med et bånd i taljen.
Stoffet er igen fra lageret (for sidste gang, NU gider jeg altså ikke mere!) og det er vel ikke helt uden grund at det har fået lov at ligge der så længe. Det sorte er meget syntetisk, og generelt er jeg ikke ret vild med kunststof. Men det her føles nu ok at have på, så jeg skal nok få den brugt. Den mønstrede, tja.... Jeg har altid haft det lidt bum-bum med sådan noget dyreprint. Egentlig synes jeg det ser ret sejt ud, men bare mest på andre!
Så er det hot eller not? Og er jeg allerede vildt meget not, ved overhovedet at bruge det udtryk?






























Nej, jeg har stadig ikke lært at bruge selvudløseren.....

14 kommentarer:

  1. Jeg synes, at det er HOT! Og genialt bare lige at sy et par kjoler! Jeg går selv rigtig meget i kjoler, så måske jeg også skulle kaste mig ud i et forsøg...

    SvarSlet
  2. Jeg synes sgu det ser godt ud! Dyreprintet har jeg det også lidt ambivalent med, men kan kun sige at det ser ud til at klæde dig! Det lidt brede bælte i den sorte giver dig en killer talje, så lækkert!
    Hmmm kan være at det her indlæg lige gav mig et ekstra spark i forhold til at få lavet noget tøj til mig selv. Det har jeg ikke vovet mig ud i endnu nemlig. Men hvis det kan gøres så enkelt og lækkert som dit, sååå...
    Har du bare tegnet t-shirt over på stoffet??

    SvarSlet
  3. Hot, helt klart :-)
    Kunne da være man skulle prøve at tegne sådan en t-shirt af, når maven altså er væk igen;-)

    SvarSlet
  4. Hot hot hot!

    Enig med Anne i at du ser godt ud i dyr ;)

    SvarSlet
  5. Det er HOT.. Og lige en model for min gravide mave!! Syr du det ud i et eller klipper du ærmer for sig og syr på?
    HOT.

    SvarSlet
  6. Hurraaaa dyreprint er hot :-) Tusind tak for kommentarerne!

    Jeg har tegnet t-shirten af på mønsterpapir, og lige forlænget den lidt. Og så bare klippet stof i et stykke, overlocket og stikket sømmene ned. Virkelig nemt og hurtigt!

    Og Christina, det er nemlig lige en gravid-mave kjole, det har jeg også tænkt! (Ikke at det er aktuelt for mig må jeg hellere lige pointere, men det bliver det forhåbentlig igen engang;-))

    SvarSlet
  7. De er SÅ fine og hotte :) De må straks på min to-do liste!

    SvarSlet
  8. Super hotte og enkle. Har en oversize t-shirt som nemt kan bruges til mønster - så jeg er i tankerne allerede ved symaskinen!

    SvarSlet
  9. Jeg har altid haft det på samme måde med dyreprintet, men købte sidste sommer en kjole med det og blev bare så glad for den. Synes også det ser ud til at klæde dig ganske godt. Vil du løfte sløret for, hvor stoffet er fra?

    SvarSlet
  10. Hej Malene, og tak:-)
    Åååh hvor var det nu jeg købte stoffet..... Det er noget tid siden, men jeg mener det er fra Stof2000!

    SvarSlet
  11. Hvor er det fine kjoler... Og dyreprint er helt klart HOT - jeg har det bare lidt på samme måde, for jeg synes også det klæder alle andre meget bedre. Man skal nok bare kaste sig ud i det :o)
    Jeg har desværre ikke helt nok kjoler (synes jeg, er ikke sikker på at prinsgemalen er enig ;oP) Men det kan man jo heldigvis gøre noget ved...

    SvarSlet
  12. Fed, fed ide! Så den lige hos Apfelstrudel! Den kunne jeg godt se mig selv sy, ku jeg :-)

    SvarSlet
  13. De er simpelthen så flotte! Jeg skal i stofbutikken prompte og finde stof. Er så træt af at stå i butikkerne og prøve kjoler, som så er for korte, for bredde ved barmen, for lange, for... Har prøvet at sy nogle selv, men de blev bare lidt for brede og sad mærkeligt, fordi jeg havde valgt noget jersey-agtig, tungt stof, som så faldt rigtig skidt.
    Tak for inspiration!

    SvarSlet
  14. du kan også bare lægge dig på et stykke papir og få en til at tegne rundt om dig, så har du et mønster, der passer lige dig. Birgit

    SvarSlet

Template by Pink + Lola