21. jul. 2011

Hymne til silke

Jeg har haft det her lille stykke sandvasket silke liggende i lang tid, men har ikke rigtig turde at klippe i det! Det er så fint så fint, at jeg er blevet helt ramt af præstationsangst hver gang jeg har haft det i hånden.
For når noget er meget fint, og lidt dyrt, er der ret stor garanti for at jeg kommer til at ødelægge det en lille smule! Hvis ikke i symaskinen, så skal der med stor træfsikkerhed nok ende rødvin, limstift eller Ritter Sport på uheldige steder. Sådan er det bare.
Nå men i et anfald af vovemod og letsindighed, gjorde jeg det altså nu. Der var lige præcis nok til en bluse, som faktisk bare er denne kjole, afkortet i længden.
Der var dog ikke stof nok til et bindebælte, så jeg har lavet et lille bitte smalt bælte med elastik indeni. Kom bagefter i tanker om at jeg jo kunne have lavet en smock syning i stedet for, det tror jeg ville være bedre, bæltet sidder nemlig og skøjter lidt rundt. Det må ændres, tror jeg.
Og må jeg lige sige: Ooooooooooohhhhh FRYD hvor er det rart at have på, sådan noget silke! Jeg havde den på i byen igår aftes, og kunne faktisk ikke lade være med at ae mig selv en lille smule hele tiden. (Og indtil videre er der kun en anelse tandpasta på foran, men ikke mere end hvad alle andre også har. Det har I da, ikke?)




16 kommentarer:

  1. Naaarrrrrrrrrrjjjjj hvor er du fin! Sikke en fin bluse! Det slap du da voldsomt godt afsted med synes jeg!

    SvarSlet
  2. Du får lige en ekstra besked i min kamp mod det forbistrede bekræftelsesord... Du kan fjerne det under indstillinger og kommentarer, og det er såååå meget federe, at lægge kommentarer så :) I øvrigt har jeg ikke selv oplevet spam efterfølgende..

    SvarSlet
  3. tandpasta, salt fra salte fisk, mel fra brødet i kaffepausen. Jo lidt af hvert er der vist på blusen... Mmmm en rigtig charmetrold.

    Blusen er SUPER lækker, farven er lige mig.. Ihh altså, tager tit lige mønsteret fra dig frem og kigger. Må snart få lavet noget, vil bare gerne have det rigtige stof.
    Må lige spørge til bukserne, for de ser da ret så fede ud??

    Kh

    SvarSlet
  4. Skøn bluse – den klæder dig! Og silke mod kroppen, ahh... :-)

    Kh. Tine

    SvarSlet
  5. Arj hvor fin altså. Både blusen, bukserne og dig:) Er også nysgerrig på bukserne...er det den velkendte chinos-model?

    SvarSlet
  6. Gaia: Tak skal du have:-)

    Blomsterpigen: Ja det gik jo over alt forventning faktisk. Må have mere silke! Og du har så meget ret i det med kommentarerne, har tænkt over det flere gange, men ikke lige gjort noget ved det. Men det er hermed ændret!

    Anne: Åh ja, brødkrummer og mel, det havde jeg helt glemt. Og snot (altså barnets, ikke mit eget vel). Vi er vaskeægte charmetrolde:-)
    Bluse/kjolemønsteret er jo faktisk ikke det samme som du har fået, ærmerne er helt anderledes. Du må lige sige til, hvis du skal have den opdaterede version.
    Bukserne er fra Vila, købt for et halvt års tid siden tror jeg.

    Tine: Tak for det:-) Og ja, aaaaaahhhhhh silke.....

    Malene: Tusind tak:-) Ja, bukserne er vist det man kalder chinos (og er fra Vila).

    Kathrine: Taaaak:-)

    SvarSlet
  7. R.E.S.P.E.K.T. <3

    Du er for sej... og nu skal jeg vist til at ha gang i det mønster!
    God weekend.
    T

    SvarSlet
  8. Det ser da bare super fedt ud. Håber du havde en dejlig aften og ikke spildte andet end tandpasta, hvilket jeg i øvrigt selv er mester til at spilde.
    Jeg må også i gang med mønstret, jeg mangler bare lige a finde noget lækkert stof:)

    SvarSlet
  9. Tina: Tak, og god weekend til dig også:-)

    Mette: Tak skal du have:-) Jeg havde en rigtig god aften, og helt mirakuløst endte der ikke andet end tandpasta på blusen. Jeg svingede ellers godt med rødvinen...

    SvarSlet
  10. Uha, jeg er SÅ vild med din silketop. Jeg har fået det oprindelige kjolemønster af dig på et tidspunkt, og det er bare et rigtig godt mønster.

    Du skriver her at ærmerne ved denne top er meget ændrede i forhold til dit oprindelige mønster. Kunne du måske ikke lokkes til at tage et billede, hvor man kan se begge ærme-mønstre (altså både det nye og det gamle)? Så er det vel næppe så svært lige at modificere det oprindelige mønster.

    Det er nogle vildt lækre kjoler og toppe du får lavet dig :o)

    Kh Judith

    SvarSlet
  11. Judith: Jeg sender dig lige en mail en af de nærmeste dage:-)

    SvarSlet
  12. Flot bluse:-) Og så er jeg iøvrigt helt hooked på de kjoler du viser! Godt gået:-)

    SvarSlet
  13. Dagens lys: Tak skal du have:-)

    SvarSlet
  14. Den er rigtig flot. Sådan en vil jeg også gerne sy. Er det muligt at få mønsteret?

    SvarSlet

Template by Pink + Lola