7. sep. 2011

Bryllupskjole

.....Ikke at forveksle med brudekjole, vel. En af mine bedste venner skal giftes på lørdag, og der er endelig en anledning til at fortsætte min affære med sandvasket silke. Ahhhhhh......
Jeg mangler som sædvanligt timer i døgnet, og den er derfor syet udfra min yndlings device: Må maks tage 1,5 time, inkl. klipning. Og derudover: Må ikke stramme nogen steder, da jeg utvivlsomt vil både spise og drikke alt for meget på dagen.

Og til alle jer der nu tænker 'jamen man må jo ikke have sort på til bryllup' vil jeg bare lige sige
1: Sort er pænt og altid majet moderne, og det er en åndsvag regel.
2. Brudeparret er altså ligeglade. Da der er to brudgomme og ingen brud, har de ligefrem opfordret mig til at komme i brudekjole, hvis jeg tør! Overvejer stadig et smut forbi Lilly - hvem ved, måske bliver det min eneste chance for at bære en brudekjole til et bryllup!? (Fik du den, hr. kæreste;-))
3: Nåmen sort er pænt, og det er en åndsvag regel.

Så fik vi lige den kæphest på plads;-)


25 kommentarer:

  1. Den er lækker.. Elsker ærmet..

    SvarSlet
  2. Hehehe, sikke en masse kæpheste der skulle på plads ;)
    foxy lady som sædvanlig cecilie, damn girl!

    Og tænk sig, inspireret af dig har jeg faktisk lidt ønsket mig silke i fødselsdagsgave!!
    Hvor kunne det være fedt med en brudekjole.. Høhø,

    SvarSlet
  3. For satan du er da en steg! MUMS FILIBABA!! Mega smuk kjole!

    SvarSlet
  4. Var lige lidt for hurtig med 'enter'. Ville også lige sige hahahahaha til din "det er en åndssvag regel" for det er det sgu! Og synes det ville være pisseskægt, hvis du mødte op i en brudekjole :)

    SvarSlet
  5. Enig! Sort er pænt og det er en åndsvag regel! :)

    SvarSlet
  6. Jamen, så vil jeg da også præcisere...1) Gud, hvor er kjolen flot, 2) Hvor er du dog hot i den! 3) Hvor er du dog sjov! Haha....

    Ps: Den kjole kommer til at hjemsøge mig i drømme.

    SvarSlet
  7. SÅ fin så fin og lækker med de store ærmer. Jeg gik dig i bedende for et par uger siden og syede en i grå vasket silke - ååh, elsker den.

    SvarSlet
  8. Pps: flasher du hvis du dropper kjolen til fordel for Lilly? ;-D

    SvarSlet
  9. Wauw - home made????? Det ser da total godt ud, ballets dronning here you come :)
    Hav et fantastisk bryllup!

    ...og JA sort er et sikkert GODT KLASSISK valg!

    SvarSlet
  10. God device der. Og jeg hepper på en lillymodel:-) (selvom den sorte er ret så skøn)

    SvarSlet
  11. Hvor er du bare fin i din nye kjole! Og jeg er enig i at sort er pænt, og det er en åndssvag og gammeldags regel.

    Jeg hepper på Lilly modellen. Alternativt kan du vel bare finde en billig model i genbrug, og troppe op i den, med den sorte sag i tasken til at skifte med. ;-)

    KH Tine

    SvarSlet
  12. Den er flot. Og helre have sort på at have en kjole på du er tilpas i, end købe noget du fortryder. Og sort ER pænt, og det er en dum regel. Go for it!

    SvarSlet
  13. Flot kjole! Stoffet ser bare helt fantastisk ud!

    SvarSlet
  14. Den der kjole er så overfed at det næsten ikke er til at komme over. Ikke at en Lilly ikke kunne være i skabet, mennnn. Er det så også sådan en af dine jeg-svinger-lige-saksen-og-laver-en-überfed-kjole eller findes der ligefrem et mønster så vi andre også kan være med???
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  15. Super lækker kjole:-) Og ja, det er en dum regel, jeg har også været i sort til et bryllup...

    SvarSlet
  16. Imponerende hvad du kan nå på så kort tid.

    SvarSlet
  17. Kludeskabet: Tak :-)

    Anne: Taaaaaark altså:-) Eeei håber for dig at du får lækker silke i gave! Men må advare, det er svært vanedannende;-)

    Blomsterpigen: Hahaha tak for det (mums filibaba er altså et ord man bruger for lidt).
    Godt at høre at jeg deler min kæphest med andre!

    Mette: Præcis:-)

    Maiken: Tusind tak skal du have! Lover at flashe billeder hvis jeg går efter Lilly'en;-)

    Sine: Ja det er fantastisk, ikke? Det er en dyr svaghed at have;-) Og tak!

    Binemor: Helt homemade. Og tak, er sikker på det bliver en fantastisk fest:-)

    Christina: Ja ikke? Må dog se i øjenene at det sjældent lykkes at holde det på tidsplanen, men princippet er godt:-)

    June: Tak:-)

    Tine: Tak skal du have:-) Sgu godt at høre at andre er ligeså sure på bryllups-tøj-regler som mig;-) Og faktisk ikke nogen dårlig ide med genbrugs Lilly...... Hmmmmm det kunne jo være lidt sjovt....

    Henny: Nemlig! Og tak:-)

    Ohhhappy: Tak for det, stoffet er bare SÅ dejligt at have på....

    Helle: Tusind tak for komplimenten:-) Der er desværre ikke noget officielt mønster til kjolen, den er lavet udfra lidt planlagt improvisation!

    Fru Schou: Tak:-) Hurra, endnu en rebel;-)

    Malene: Altså nu var det PLANEN at den måtte tage 1,5 time, host host. Den tog nok 3, da der var lidt tilretning og ændringer undervejs;-)

    SvarSlet
  18. Hej cecillie
    Jeg har givet dig en blog award.
    Dbh
    Mette

    SvarSlet
  19. De er sindssygt flotte dine kjoler (savle savle).

    SvarSlet
  20. den er superflot! Og er vildt imponeret over, at du har syet den på så kort tid! Alene det at forstå mønstret ville tage mig halvanden time ;-)

    SvarSlet
  21. Mette: Tusind tak:-)

    Dorte: Tak:-) Men ahem, altså som jeg har skrevet længere oppe, kunne jeg nu ikke helt holde det inden for tidsgrænsen. Men sådan er det altid første gang jeg syer en model, næste gang går det meget hurtigere, forhåbentligt:-)

    SvarSlet
  22. Ejjj jeg er simpelthen VILD m dine kjoler!!! Hvor er denne her bare fin! Kan vi ikke få en DIY til at sy dine kjoler?

    SvarSlet
  23. ARJ, hvor er det en flot kjole! Og ja - sort er pænt! Også til bryllup. Så det ER en åndssvag regel.

    SvarSlet
  24. Ja, tag du bare sort på - de klæder jo :)

    p.s. er vild med din header, flot lavet!

    http://itsmypassions.blogspot.com

    SvarSlet

Template by Pink + Lola