27. nov. 2011

Uld med kant af uld

Min gode veninde har lige fået en lille datter, og barselsgaven fra mig og hr. kæreste er en varm ulddragt til barnevognen.
Ja, I har jo før set det her uld med uld på fra mig, f.eks. her og her, men det er altså bare fordi det er så lækkert! Jeg er i hvert fald slet ikke ovre det endnu.
Mønsteret er fra Minikrea, uld fra Stof og Stil, uldkantebånd fra City Stoffer i Århus.

Da jeg syede den kendte de ikke kønnet, og nu det viste sig at være en pige er jeg helt ærgerlig over at den er så unisex. Jeg plejer ikke at lade en chance for at kaste mig i lilla-blomster grams forpasse;-) Men jeg var faktisk fuldstændig sikker på at hun skulle have en dreng, hvilket allerede der burde være en meget god indikator for en pige - jeg gætter nemlig ALTID forkert! Og alligevel er jeg altid 200% sikker, og synes bare at jeg ligesom "kan mærke det", haha.....

Glædelig første søndag i advent forresten! Jeg havde slet ikke fattet at det er nu, og har hverken krans, lys eller noget som helst der minder om jul. Bortset fra lidt anden-dags-hovedpine fra en julefrokost i fredags, men det gælder nok ikke.









25 kommentarer:

  1. Den ser rigtig lækker ud og unisex eller ej, så ville jeg blive rigtig glad for den til min lille pige;)

    SvarSlet
  2. den er så lækker! :) og jeg elsker den er så enkel. :)
    kh Emma

    SvarSlet
  3. Super flot - og meget praktisk i denne vintertid. Den skal hun da nok blive glad for, unisex eller ej.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  4. Som ALTID - so very nice... Knus C

    SvarSlet
  5. Oh my.. du måtte godt lige være min veninde der. Hvor er det bare fantastisk lækkert!! For pokker da :)

    Kh

    SvarSlet
  6. Mille: Tak skal du have:-) Modtageren blev heldigvis også rigtig glad.

    Tante Gul: Tak:-) Jeg er også selv glad for det helt enkle, nogle gange kan jeg dog godt blive lidt i tvivl om det handler om stil eller dovenskab;-)

    Anna: Tak, det håber jeg også:-)

    Christina: Taaak:-)

    Anne: Tak skal du have;-)

    SvarSlet
  7. Jeg synes den er SÅ lækker i den grå udgave:)

    SvarSlet
  8. Nøj, hvor ser den lækker ud! Hvis det ikke var lidt for skørt, kunne jeg godt bruge sådan en i voksenstørrelse. Ahhh... :-)

    KH Tine

    SvarSlet
  9. Hvor ser den bare lækker ud! Sådan en kunne jeg også godt drømme om at sy.

    Hvis du er så sej til at gætte forkert med køn, kunne jeg godt tænke mig et hint om hvilket køn vi ikke får ;)

    SvarSlet
  10. Den er virkelig fin, og jeg ville absolut gerne stoppe en lille pige i dragten - unisex eller ej :)

    SvarSlet
  11. Malene: Tak for det:-)

    Tine: Jeg sad lige præcis og overvejede det samme, mens jeg syede den:-) Det må kunne gøres på en sej måde... hmmmm tænke....

    Mette: Tak skal du have! Og du får helt 100% sikkert en dreng - det kan jeg simpelthen bare MÆRKE;-) (Så gå bare all-in på tøsefarver, haha)

    Michelle: Mange tak:-)

    SvarSlet
  12. Jeg tør godt teste den i Esbjergs gader så! ;-)

    KH Tine

    SvarSlet
  13. Hihi, så vil jeg godt se billeder, Tine og Cecilie :)

    SvarSlet
  14. Uuuuh Tine, du er en modig pige :-D Hvis barnevognsdragt i voksen størrrelse går i Esbjerg, går den vist alle steder! Anne, du bliver den første der får foto dokumentation af succeen;-)

    SvarSlet
  15. Altså - så kunne jeg også være her - tænk at det skulle tage mig så lang tid!!! Og altså hvor er jeg glad for, at det er mig, der er din veninde:) -For nøj hvor er jeg (og Vigga;) bare glad for denne ulddragt!!!!! Super dejlig, let at komme i og såååå flot! Tusind tak søde Cecilie! Vil glæde mig til at følge mere med i dine kreationer herinde:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haaaaaaii Siri:-)
      Glæder mig til at se Vigga i dragten. Skal vi snart lege?
      Knus.

      Slet
  16. Den er da også bare fantastisk. Hvorfor har jeg aldrig set det kantbånd nogen steder før. Det gør den super lækker..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Ja uldkantebåndet giver lige lidt ekstra lækkerhedsfaktor.

      Slet
    2. Hvor har du købt det?? Jeg får ingenting frem når jeg søger på det på Google..

      Slet
  17. Jeg køber det hos enten Guldager eller City Stoffer i Århus. En hurtig Google søgning fik også dette frem http://www.stofstedet.dk/index.php/cPath/6_82/sort/2a/page/4

    SvarSlet

Template by Pink + Lola