15. jan. 2012

Drengebukser og en eftertanke

En ny stak bukser til drengebarnet, der øver sig i at sige til FØR han skal tisse. En udfordring med, indtil videre, ret svingende udfald, kan jeg vist godt tillade mig at sige. Så buksebeholdningen er under pres, især i kategorien uden lynlåse, knapper og andre forsinkende forhindringer.
Nåmen ellers er der vel ikke så meget at sige om dem, de er jo meget enkle - as usual.
Og når vi nu lige er ved det der enkelthed ik, så har jeg tænkt lidt (thats right - ryd forsiden!!). Jeg er jo nok lidt fagskadet, hvad det angår. Da jeg gik på arkitektskolen var der f.eks. en underviser der altid sagde, at konceptet skal være så klart at det kan pisses i sneen! Men selvom jeg er stor tilhænger af enkelthed, har jeg nu alligevel besluttet mig for at forsøge at dvæle lidt mere ved detaljerne (på flere niveauer i mit liv, men nu snakker vi lige om det med syningen, ikkås). For jeg har en frygtelig utålmodig sjæl, der helst vil være færdig med alting før jeg starter det. Og det kan være utrolig effektivt, men ikke ret udviklende. Tror sgu jeg trænger til lidt udvikling! 

Så, nu har jeg sagt det højt, nu er jeg nødt til at gøre det.






22 kommentarer:

  1. Uh, de er lækre! Er du tosset! Særligt de grå med hvide knapper.

    SvarSlet
  2. Jeg kan altså godt lide dine enkle bukser :-) Men udvikling skal der til og jeg glæder mig til at se din :-)

    SvarSlet
  3. Han er en lækkerhaps, ham den lille Sylvester-gut!

    SvarSlet
  4. Det er godt nok nogle lækre bukser. Og enkelthed er godt. En overgang gik der lige lovlig meget lapper, hæklerier og farvet kantbånd i enkle modeller.

    SvarSlet
  5. Jeg er vild med dine bukser. Less is more, siger jeg!

    SvarSlet
  6. Ja, altså...Kalle, ing?
    Håber, du har fået min mail med forklaring :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de lækre!

    Selvom less is more mange gange, så er det detaljen der udgør mesterværket! Det er også mange gange det der afskiller rookie fra mere trænet syerske, de små detaljer! Perfektionisten går op i mig oftere nu, end til en start! Feks i fht syninger der pænt bliver lagt ned, huske den rigtige fod, snorlige stikninger (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen) osv. Det ser bare mere færdigt ud! Det behøver ikke være plastret til i pangfarver og smarte bånd, for at være fedt! Stofvalg, en knap og finish er ofte nok!

    Bare et pip!

    SvarSlet
  8. Nogle gange er det jo det enkle der er detaljen.. og Jeg kan VIRKELIG godt li' de enkle bukser :) Det kan jeg godt li' til min dreng og i det hele taget drenge der ikke længere er helt små. Men ellers har jeg det lige som dig, der skal ikke være alt for langt fra ide til færdigt resultat, sådan i stort set alt jeg foretager mig.. virkelig irriterende nogle gange, men samtidig som du også skriver, som regel ret effektivt.

    SvarSlet
  9. Blomsterpigen: Taaark:-) De er faktisk armygrønne, dem med de hvide knapper, det er desværre ikke så tydeligt på billederne;-)

    Mette: Tak, det gør jeg også selv, haha:-)

    Ludvig og familie: Ja det er han garanteret, ham Sylvester - hahahahaha......

    Christina: Tak skal du have, og jeg er helt enig med dig.

    Cecilie: Nemlig! Og tak:-)

    Katharina: Fuldstændig enig! Og faktisk lige præcist det jeg sigter efter. Jeg har under ingen omstændigheder planer om at gå bananas i farver, mønstre og bånd, men detaljen i udførelsen gør hele forskellen. Og så accepten af at håndværk tager tid - og at det er ok!

    Karina: Tak skal du have:-) Dejligt at have en utålmodig lidelsesfælle;-)

    SvarSlet
  10. Sikke nogle lækre bukser du laver!!!

    SvarSlet
  11. De er altså for fede, de bukser! Og der er da masser af detaljer! Jeg kæmper også med at være aaalt for utålmodig til mine syprojekter. Vil se resultatet så snart jeg får ideen! Men jeg synes at have erfaret, at jo mere "kompliceret" projektet er, jo mere ro har jeg til at koncentrere mig om det. De små hurtige projekter skal jo bare være færdige med det samme ;)

    SvarSlet
  12. Super flotte bukser su har lavet, enkle men rigtig gode detaljer :) er det dit eget mønster? De har nemlig en flot pasform.
    Min dreng smed bilen for næsten et år siden og vi kæmpede hårdt :( det var så træls at tage hjem fra børnehaven med 4-5 poser i hånden, så der fik jeg også syet lidt ekstra. Held og lykke med det :)

    SvarSlet
  13. Tenna: Tak skal du have:-)

    Mette: Tak Mette! Jeg kan sagtens følge dig i det med de komplicerede projekter, jeg har det meget ligesådan! Det er bare alt for sjældent jeg kaster mig ud i de store og udfordrende ting.

    Mette: Tak:-) Ja det er mit eget mønster. Kalle er meget smal, så købe mønstre passer aldrig.
    Ja, blesmidningen er hårdt arbejde;-) Vi tager det dog meeeeeeeget langsomt, og indtil videre kun herhjemme. Det er en ret træls årstid at prøve kræfter med det i børnehaven!

    Kristin: Tak for det:-)

    SvarSlet
  14. Ok, så vil jeg prøve at tilpasse mit eget mønster lidt og lade mig inspirere af dine fede lommer, håber det er ok?
    Ja årstiden er ik lige oplagt, vi har heldigvis to flyverdragter for der sker stadig uheld her. Sjovt hvordan nogle børn bare har styr på det med det samme og så er der dem som min noah der stadig glemmer det engang imellem :)
    Ha en god aften!
    Kh Mette

    SvarSlet
  15. Lækre bukser.... Jeg får lyst til at hive symaskinen frem og gå igang!

    Tak for inspiration:)

    Kh

    SvarSlet
  16. wau nogle seje bukser - godt arbejde du.

    SvarSlet
  17. Mette: Ja selvfølgelig, helt ok:-)

    Kathrine: Tak for det, og velbekomme:-)

    Margit: Tak skal du have:-)

    SvarSlet
  18. De er helt fantastiske - elsker de store lomme og knapperne.

    SvarSlet
  19. De er super fede de bukser!!

    SvarSlet

Template by Pink + Lola