1. mar. 2012

Med flæser på

Nå, men jeg har jo gang i det der projekt med detaljering og tålmodighed ik, og næste skridt må være nogle flæser. 
For flæser er fine, se bare Annes lækre handsker der gav mig ideen. Men jeg føler mig altså lidt rigeligt pyntet og piget, og det har jeg vist endnu ikke besluttet mig for hvad jeg mener om. 
Det er også noget med stjernestoffet.... Det er så fint tæt på, men på afstand er det bare lidt.... irriterende! 
Måske skal den bare lige have lov at gro lidt.



30 kommentarer:

  1. Jeg synes flæserne er fine og slet ikke for meget-Det sorte får det netop til ikke at blive for piget-Den ser super lækker ud.

    SvarSlet
  2. Ej den er jeg vild med! er ellers ikke en kjolepige, men det har jeg bestemt at jeg vil prøve at lave om på denne sommer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jamen.....jamen..... hvad går du så med, hvis ikke kjoler? Jeg har nærmest ikke andet!

      Slet
  3. Den er da vildt flot til dig

    SvarSlet
  4. den er da for fed... den passer dig rigtigt godt
    //Lisa

    SvarSlet
  5. Rigtig fin pasform og super godt lavet med flæserne. Kan dog godt følge dig i forhold til at føle dig for pyntet med flæserne, men synes slet ikke det er for meget i denne sag - tværtimod:) Har det i øvrigt på samme måde med stoffet - har nemlig selv syet en kjole i det og synes det var SÅ fint tæt på, men lidt irriterende langt fra, fordi mønsteret ligesom 'flyder ud'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Malene:-) Ja det snyder altså, det stof. Jeg synes det bliver utroligt lineært på afstand, og mister helt spillet i stjernerne fordi det ser så 'ordnet' ud. Øv.

      Slet
  6. Så lækker en kjole og jeg synes den er fin med flæsen foran.

    SvarSlet
  7. Jeg synes du ser superfin ud med mere flæsepynt på:) Jeg ville ønske jeg fik syet så meget til mig selv som du gør. Mit skab ville være meget sjovere at kigge i!

    Hvor er det sjovt med stoffet - jeg har det også, men har kun syet børnetøj af det og da er det lige knap så markant med det 'stribede' look mønsteret laver på afstand. Ja, jeg har faktisk slet ikke lagt mærke til det før nu, hvor du og Malene siger det. Nåmmen, så holder jeg mig til børnetøj med den sidste rest;)

    KRAM og god weekend
    Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have;-)
      Ja hold dig til børnetøj med resterne, jeg kan godt forestille mig at det lineære ikke er tydeligt der.

      (Og altså uanset hvor meget jeg syr til mig selv, følger der som regel et stort suk med, når jeg åbner mit skab;-))

      Slet
  8. Den er virkelig blevet flot, Cecilie, og jeg synes slet ikke den er for pyntet med flæserne. Jeg har også et lidt ambivalent forhold til flæser, men her er det altså fint!

    Jeg kan godt se det du siger med mønstret på afstand, men havde du ikke nævnt det ville mit øje nok heller ikke spotte det. Så måske er det bare fordi du er kommet til at fokusere på det?

    Har du igen taget udgangspunkt i dit eksperimenterende t-shirt mønster? Hver gang jeg ser dine syslerier så er det et spark bagi om at NU skal jeg også i gang med at sy til mig selv. Det bliver jo så fint med relativt små sytekniske midler. :)

    PS: Og skulle du se dig sur på mønsteret så send endelig flæsekjolen i min retning. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maiken:-)
      Ja jeg har helt sikkert set mig godt og grundigt sur på det stof nu, ved ikke om jeg kan abstrahere fra det igen.... Hvis ikke, finder jeg din retning;-)

      Jeg har lavet en andet grundmønster til denne kjole, den har almindelige ærmegab i modsætning til t-shirt kjolen. Måske skulle jeg prøve at lave en tegning af mønsterdelene?

      Slet
  9. Synes nu er flæsen giver kjolen et ekstra pift, men måske det er voldsomt for dig at have både på ærmer og kalvekrøset der som flæsebegynder?? Men you make it work, baby!!
    Og ja, repetitionen i stoffets mønster bliver tydeligere på afstand, men stadig noget sødt stof. Glæder mig til at se flæsekjole vol 2!!

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæhææææ Anne, du kender mig efterhånden! For lur mig om jeg ikke er nødt til at lave en flæsekjole vol. Måske bare i ensfarvet sort eller grå, så vi kun forlader én comfort zone ad gangen;-)

      Slet
    2. Nemlig. Grå og sort er altid sikkert!! Siger pigen (kvinden??) som lige om lidt iklæder sig yndlings kjolen (grå fra cos) og sorte strømpebukser!!!
      ;)

      Slet
  10. Super super super lækkert ser den ud :)

    SvarSlet
  11. Hvor sjovt, jeg har ligesom dig og Malene også syet en kjole i stoffet her, men er heller ik overbevist om det på. Og ja tæt på ar det så fint:) men sjovt at læse at i har haft samme oplevelse ;)

    SvarSlet
  12. Hej Kusine,
    Den er rigtig fin. Synes det er fint at man først rigtig ser stjernerne når man kommer tæt på, det giver en ny oplevelse når man nærmer sig. (ser i hvert fald rigtig fint ud her i den virtuelle verden)

    Synes den er rigtig fin. Må snart igang med den symaskine, har du ikke et mønster på let kjole du kan Anbefale?
    Knus Johanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne:-) Du er da kommet godt igang, kunne jeg se på facebook:-)

      Slet
    2. Ja jeg kunne ikke vente på en tur til århus, den stod jo der og kiggede på mig. Og indtil nu har den da spyttet 6 stk ud af dem :-) Ha ha 2 er dog allerede aftaget. Men meget let mønster, er spændt på om det var talent eller begynder held...

      Slet
  13. Hvor er det en fin kjole. Hvor har du mon købt stoffet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Stoffet er fra Stof 2000.

      Slet
  14. Meget smuk kjole, og imponerende at du selv har lavet mønsteret. Tror den vil være fin i ensfarvet stof, eller evt. et mere 'roligt' print.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak:-) Og ja, jeg er enig, stoffet duer ikke helt til den model. Jeg har heller ikke rigtig brugt den, faktisk.

      Slet

Template by Pink + Lola