22. mar. 2013

Slyngevugge

Sidst vi havde en baby i huset, var det en meget sovende slags. Sådan er det ikke helt denne gang, Ingrid synes indtil videre at sovning er rimelig overvurderet. Hun er heller ikke meget for at være andre steder end i sin mors arme, og selvom det er hyggeligt trænger jeg også til et bad og en lur en gang imellem. Enter: Slyngevugge! Den virker simpelthen så godt, hun sover og sover. Aaaaah......

Den er meget let at sy, og kan også laves ret billigt. Jeg købte en brugt hoppegynge, og slagtede den for karmbøjle og fjeder. Rundstok og karabinhage købte jeg i Silvan, og så har jeg brugt 2,8 m lagenlærred fra lageret.



30 kommentarer:

  1. Hvor er den lækker. Jeg havde også kastet mig ud i en ligende, men mine piger gad den desværre ikke. Det ser ellers hyggeligt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Ja, det ser simpelthen så hyggeligt ud...... Sådan en lur kunne jeg også godt bruge;-)

      Slet
  2. Nøj hvor er den fed Cecilie!! Havde du lige næsten 3 m grå lagenlærred i lageret ;)
    Super fed neondetalje, den slår da i hvert fald min i udseende med mange mange længder!! :) (min blev trods alt også paniksyet i en af Antons lure)

    Og dejligt hun er glad for at sove i den. Det var han også længe, men pludselig gad han ikke mere, men sov så til gengæld fint i sin tremmeseng pludselig. Mærkelige størrelser ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Ork ja, jeg havde endda næsten 5 meter på lager:-) Noget med nogle duge, der alligevel ikke lige blev til noget.
      Ja, det er dejligt når man finder noget der virker - så længe det varer! Hver gang man tror at man har luret dem, ændres det hele. De er virkelig nogle mærkelige størrelser:-)

      Slet
  3. Hvor er den fin. Slyngevugger rocks!
    God påske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De holder for vildt:-) God påske til dig også.

      Slet
  4. Den er virkelig fed, det er en rigtig god farvekombi :)

    SvarSlet
  5. Nød lærer nøgen kvinde at spinde. I den grad... ;o)
    Den er super fed din slyngevugge (havde nær skrevet slyngelvugge.
    God Påske, forhåbentlig en stille en af slagsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis;-) Og slyngelvugge er sådan set et meget passende navn....;-)
      Også god påske til dig.

      Slet
  6. En lækker slyngevugge af slagsen (faktisk en af de fineste jeg har set), men den når altså ikke din baby til sokkeholderne når det kommer til lækkerhed.

    SvarSlet
    Svar
    1. I øvrigt kunne jeg nok også have brugt sådan en til lillesøster Agnes. Jeg droppede alle principper og vandrede pludselig frem og tilbage på gaden for bare at få hende til at sove. Man bliver desperat på et eller andet punkt?!

      Slet
    2. Ha ha, tusind tak:-)

      Ja, desperationen er ikke langt væk når man er søvnberøvet! Mit princip er blevet "gør hvad der virker, så længe det virker" :-)

      Slet
  7. Virkelig fin vugge, lækker detalje med snoren. Og ikke mindst lækker sovende baby :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Helt enig i det med den lækre, sovende baby;-)

      Slet
  8. Jeg er fuldstændig enig med de andre, sikke en fin vugge :-)

    SvarSlet
  9. sikke en fin version, rigtig fed...:)

    har du snore i begge ender, altså både ved hovede og fod, eller har du et ekstra stykke ved hovedet?

    jeg skal til at sy en og har fået købt ring, fjeder og min far er sat på lav en fin pind projekt ;), men skal jo lige beslutte mig for hvordan jeg vil lave luk ved hovede og fod..;) jeg overvejede knapper ved fod og ekstra stykke ved hovedet, men det der ser jo meget fedt og nemt ud...:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-)

      Jeg har kun snor i den ene ende, i den anden er der syet et stykke elastik i, så den rynkes sammen. Jeg overvejede også at sætte et ekstra stykke i ved hovedet, men synes nu at den her løsning er noget nemmere.

      God fornøjelse med projektet:-)

      Slet
    2. tak tak..:) okay det er jo også en mulighed med elastikken...må i tænke boks, eller tage det lidt hen af vejen..;)

      Slet
    3. tak tak..:) okay det er jo også en mulighed med elastikken...må i tænke boks, eller tage det lidt hen af vejen..;)

      Slet
  10. Nøj, hvor er den fint - er helt vild med farvekombinationen. Har du evt en guide? Jeg vil nemlig rigtig gerne vide hvordan du har gjort med båndet i fodenden og fastmonteringen af rundstokken og ringen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-)
      Jeg har desværre ingen guide til udførelsen. Tænkte bagefter, at jeg da skulle have lavet en DIY med billeder undervejs, men da var det jo for sent;-) Der er faktisk flere der har spurgt til det, så jeg overvejer om jeg skal prøve at tegne en vejledning? Kan dog ikke lige love hvornår. Du kan jo prøve at Google slyngevugge + DIY, jeg er sikker på at der er masser af dem derude:-)

      Slet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. For pokker jeg håber at du laver en guide... Det er den lækreste model jeg har set...! Jeg spekulerede på hvor du har samlet skidtet? I bunden hos baby eller i toppen ved monteringen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Gud, godt du minder mig om det! Det havde jeg jo glemt alt om. Den er samlet i toppen, hvor ringen sidder. Den er syet sammen med en ekstra stærk fransk søm, som det hedder;-)
      Jeg vil prøve at lave en guide hurtigst muligt!

      Slet
  13. Ej hvor er den fed! Laver du dem på bestilling? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Nej, jeg laver dem desværre ikke på bestilling. Men jeg arbejder på en DIY, som gerne skulle komme snart!

      Slet
  14. Vil du sælge den ? Mvh Charlotte. (61721678)

    SvarSlet
  15. Nej, det vil jeg desværre ikke;-)

    SvarSlet

Template by Pink + Lola