2. dec. 2013

Ulddragter

Jeg har efterhånden syet mange versioner af den her ulddragt, både til veninders babyer, og til Ingrid da hun var helt ny. Nu er hun slet ikke ny mere, og er lige startet i vuggestue idag. Lillebittekæmpestore pige. Hun skal have en sovedragt med til krybben, og det er den rigtig god til, tror jeg. Den er desværre blevet lige lille nok, den passer kun lige præcis nu, så den holder nok ikke hele vinteren.
Min godeste veninde får en lille drengeunge om lidt, og han skal også have en til barnevognen.

De er lavet med udgangspunkt i et mønster fra Minikrea, med en del ændringer undervejs. Jeg prøver mig stadig lidt frem med lukningen, hætten og lufferne. Hætten har jeg undladt på disse to. Så må jeg lige se hvordan det fungerer.





10 kommentarer:

  1. Eiiii den er lækker. Hvor har du uldstoffet fra? Måske jeg skulle sy noget lignende til min søster og den lille, søde hun har i maven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria:-) Det er kogt uld fra Stof og Stil, ret lækkert synes jeg.

      Slet
  2. Den ser super lækker ud!
    Kan stadig huske den første du viste frem... Den var nu også rigtig fin med hætte, men kan godt forstå du har undladt hætten, når nu den skal bruges i vuggeren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Tine;-) Jeg synes helt klart den er finest med hætte! Men hætter er bare ikke så praktiske til sovning....

      Slet
  3. Nuijjj hvor er den fin. Og sikke en stor dag det har været i dag :-)
    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Gitte:-) Ja det var en stor dag, og heldigvis også en god dag. Hun synes det er SÅ sjovt med både andre børn og fremmed legetøj. Hun ænser mig nærmest ikke:-)

      Slet
  4. Nåååh, hvor er den fin.
    Den ser varm og putte rigtig ud. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, den skal nok blive god i vuggeren:-)

      Slet

Template by Pink + Lola