15. dec. 2013

Vinterjakke

Ingrids vinterjakke er endelig blevet færdig. Den har været længe undervejs, jeg er altid så ubeslutsom når jeg skal vælge stof.
Mønsteret er fra Ottobre (i hvert fald grundmønsteret, jeg har ændret lidt på detaljerne). Jeg har faktisk engang syet en sommerjakke til Kalle fra samme mønster.
Den har mellemfoer af thermoisolering, så den er meget varm, selvom den ikke er ret tyk. Jeg havde i starten lidt svært ved at tro på at hun kunne holde varmen, fordi den føles så tynd, men det kan hun jo sagtens.

Næste projekt er ridder udklædning til Kalles julegave. Det har jeg forsøgt at gå igang med den sidste måned, men.... åååhh jeg er så umotiveret! Er bange for at House of Cards (og noget kage som nogen bør hente til mig) vinder igen. Der er jo heldigvis længe til jul. Ja?






21 kommentarer:

  1. Super super sød Cecilie, wauw den er smuk sammensat både med stof og detaljer.

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare flot. Hvor mon du fandt thermoisoleringen?

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. (Og jeg har også et projekt med udklædning - for mit vedkommende en havfruedragt til Lara - som jeg heller ikke kan finde motivationen til - og det skulle også gerne klares inden jul. Dybt suk!)

      Slet
    2. Tak Anna. Bare rolig, der er stadig lang tid til jul. Vi når det! Vi skal bare liiiige mærke inspirationen, og den er garanteret på vej. Måske kommer den først den 22, sådan ved 21.30 tiden - forklædt som panikstress;-)
      Thermoisoleringen er fra Stof og Stil, den fåes i 2 varmegrader.

      Slet
  3. Eiii hvor er den kær. Og meget pænt syet!!

    SvarSlet
  4. Årh så fint! Og sikke en skøn lille model :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Asli, ja jeg er også mest stolt af modellen;-)

      Slet
  5. Ej hvor er den fin! Tak for god sy inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kristina, dejligt at kunne inspirere:-)

      Slet
  6. Hvor er den bare super flot! Og hvor ser hun lækker ud i den.
    KH Gitte

    SvarSlet
  7. Hvor er den lækker den jakke! (og hun også ;) )
    Hvilket nummer er den fra? Min trunte på 1½ mangler nemlig lige "den helt rigtige jakke" - dem hun har er enten for tynde eller for varme...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Den er fra Ottobre 3/2009. Det er et fint mønster, synes jeg.

      Slet
  8. Hej, jeg er netop faldet over din blog og sidder og klikker mig rundt på alle dine skønne posts. Da jeg så denne post med din pige i jakken, gik det op for mig at jeg har set den før… altså jakken ;) Jeg beundrede den for ikke længe siden i køen i Rema1000, møllevangs allé. Vidste den var hjemmesyet, da jeg selv har syet en tunika til min datter i samme stof. Sjovt nok kan jeg både huske din mand og store søn (i mili-jakke, som jeg funderede over var hjemmesyet eller ej.) Nå, nu føler jeg mig næsten som en stalker, haha. Glæder mig til at følge dig og dine projekter. Kh Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er sgu da sjovt:-) Min kæreste er meget stolt over at du kan huske ham, og vil fra nu af kun handle i Rema på Møllevangs Alle;-) Velkommen til, dejligt at du vil følge med.

      Slet

Template by Pink + Lola