30. apr. 2014

Coatigan





Selvom det ikke ligefrem er varme trøjer man tænker mest på i de her solskinsdage, har jeg alligevel kastet mig over det punkt på den uendelige liste af ting-jeg-godt-gad-at-have-tid-til-at-sy. Jeg har taget udgangspunkt i mønsteret fra denne kjole, og lavet lidt om på siden så ærmerne ikke har så meget "flagermus".

Den er syet i noget meget billigt stof fra Stof2000, som så også er en sindssygt dårlig kvalitet. Det fnulrer allerede over det hele, og jeg kan ikke snuppe stof der fnulrer. Eller krøller. Men som øvelsesmodel er det ok, så må jeg investere i en ordentlig uldblandig til næste udgave.

Der bliver helt sikkert en næste udgave, for jeg er glad for faconen og pasformen. Næste gang vil jeg lave halsåbningen lidt mindre, og ærmerne lidt kortere. Og så skal der lommer på, store lommer, til alle nøglerne, sutterne og snotkludene.

10 kommentarer:

  1. På trods af alle dine forbehold ser jakken jo fantastisk ud. Jeg håber, du får tid til at sy en i en kvalitet, du er tilfreds med. Er det ikke det evige dilemma ifht. begrænset sy-tid? Springe direkte ud i det dyre stof med risiko for fejl eller vælge "den rigtige vej" med en prøvemodel og så risikere aldrig at få tid til at sy modellen i det stof, der fik hjertet til at banke lidt hurtigere? Jeg kender det kun alt for godt og er vist selv havnet mellem to stole, hvor jeg vælger semi-dyrt stof, men altså stadig har nogle kiksere indimellem..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er jo lige præcis sådan det er:-) Jeg ender næsten altid samme sted som dig, mellem de to stole, og der er desværre også en del kiksere. Nu må vi se om jeg får lavet en Coatigan vol. 2, jeg er meget optimistisk, men det har før vist sig ikke rigtigt at være nok, haha:-)

      Slet
  2. Lækker, lækker!!!! Og jeg synes forresten at her ser super, super godt ud, cecilie!!! Er vild med enkeltheden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Anne! Og fedt at du kan lide det nye layout:-)

      Slet
  3. Uh ha..!! Kender det ALT for godt...
    At kaste sig ud i at sy et mønster som ikke er afprøvet, fordi jeg simpelthen ikke kunne vente...
    Og spilde det super lækre stof man havde købt til lejligheden.
    Jeg er selv blevet bedre til at sy en udgave i stout, hvis det ikke bare er en hurtig og simpel ting jeg skal sy.
    Man kan rette til og sprætte op, og det gør arbejdet SÅ meget lettere.
    Men jeg skulle først "fatte" det, efter et ophold på SKALS håndarbejdsskole og 25 år bag symaskinen... Ja, det er aldrig for sent at lære noget nyt. (Men somme tider benytter jeg mig stadig af den nemme løsning) ;o)
    Og iøvrigt er det en fin "første udgave" du har syet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er stadig rigtig dårlig - og alt for utålmodig - til at få lavet stout udgaver, suk. Det ses meget tydeligt i min overfyldte kasse med ufærdige projekter jeg er blevet sur på undervejs! Måske lærer jeg det også en dag?

      Slet
  4. Årh, hvor er den lækker! Men øv at det er dårligt stof du har syet i. Det er bare typisk! Kender du til stofdepotet.dk ? De har noget lækkert uldstof til billige penge. Har nemlig selv overvejet en coatigan i stof derfra. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Tine. Uha ja, jeg kender Stofdepotet kan du tro, et dyrt bekendtskab;-) Men deres uld er nemlig meget overkommeligt i pris! Og faktisk er det lige præcis en grå uld derfra jeg har i tankerne til version 2:-) Håber du får lavet en coatigan også, den vil jeg gerne se:-)

      Slet

Template by Pink + Lola