22. aug. 2014

Efterårs syning

Lige nu er der overhovedet ingenting på mit sybord. Udover rod. August er som den plejer, et totalt madness af arrangementer og fødselsdage, møder og deadlines, og der er slet ikke tid til de vigtige ting - som at sy, f.eks. Men jeg har mange planer for hvad jeg skal igang med, når der falder lidt ro over feltet igen.

Jeg tror jeg vil prøve at koncentrere mig om overdele, de næste måneder. Peplum vil jeg gerne eksperimentere lidt med, ligesom jeg også mangler nogle gode, lange toppe, til at bruge over jeans.
Korte jakker og blazere bruger jeg rigtig meget, men har endnu ikke kastet mig ud i at sy dem selv. Jeg kunne godt bruge nogle flere bløde blazere, sådan en krydsning mellem jakke og cardigan, så det tror jeg, at jeg skal forsøge. (Hvis nogle har gode tips til snitmønstre der minder om billederne, er de meget velkomne!)

Det er selvfølgelig totalt urealistisk at nå omkring det hele, især fordi jeg ikke engang har taget kjoler med i ligningen! Ååh kjoler.... Jeg ved ikke om jeg bare sådan kan lade dem ligge, mens jeg føjter rundt med andre ting...

Apropos kjoler, mangler jeg stadig at vise de 2 sidste i Ny Kjole serien. Skal lige have taget billeder. Helst mens det - i kalenderen i hvert fald - stadig er sommer, så de endnu er lidt relevante.

Tilføj billedtekst





12 kommentarer:

  1. Uh, jeg følger lige med. Jeg vil også meget gerne sy sådan nogle bløde jakker. Gerne i en blød isoli eller tyk jersey, men alligevel lidt "pæn", så jakken ikke ser alt for sportsagtig ud. Har faktisk lige købt det nyeste Symagasinet, for der var nogle jakker i. Jeg plejer dog ellers sjældent at sy noget derfra, da pasformen - i hvert fald tidligere - var helt i skoven. Så er spændt på om det er blevt bedre.
    Kh Judith

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, blød men stadig pæn! Må lige tjekke symagasinet ud. Jeg har faktisk aldrig prøvet deres mønstre, har sådan en ide om - uden i virkeligheden at vide det - at det er lidt konet? Det må undersøges;-)

      Slet
    2. Jeg har også altid syntes, at de var ret konede. Men stod og bladrede i det i Magasin's kiosk, og blev glædeligt overrasket. Der var faktisk nogle ok jakke-mønstre, som jeg tænkte at jeg ville afprøve. Altså, stofvalg var stadig lidt konet, men syntes at snittene var ok. Men er ret spændt på pasformen. Det må afprøves. Når altså liiiige alle de andre syprojekter er overstået..... ;-)

      Slet
  2. Jeg er besat af korte jakker - jeg synes det er genialt at man kan slippe afsted med jeans og t-shirt og alligevel se nogenlunde professionel ud. Jeg har lige syet to fra burdabladet - der er ret mange mønstre at vælge imellem. De kan evt. findes på bib eller også kan man downloade dem fra deres hjemmeside. Mit store efterårsudfordring er imidlertid at sy en (ikke-konet) chaneljakke. Jeg har købt en bog om de arbejdsprocesser, der ligger bag en ægte chaneljakke og glæder mig vildt til at komme igang. Glæder mig til at se hvad du finder på - jeg synes iøvrigt det er så blæret at lave en collage som planlægning af efterårssyning:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen jeg føler mig egentlig også lidt blæret;-) Forhåbentlig kan det holde mig lidt fokuseret, så jeg syer noget jeg ved jeg vil bruge, men samtidig også bevæger mig lidt ud af min normale zone. Tak for tip om Burda, det vil jeg lige tjekke ud. Det lyder godt nok spændende med Chanel jakken! Jeg glæder mig til at se resultatet:-)

      Slet
  3. Altså jeg kan jo kun anbefale at sy en quiltet jakke hos Line (marapytta), og så har man jo mønsteret til at lave flere jakker, hvor der kan laves om på flere af detaljerne:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, jeg vil bare så gerne på workshop hos Line.... Jeg håber at det en dag går op med både tid, sted og økonomi:-)

      Slet
  4. Cecilie, måske New look 6028 noget?
    Det er nemt at justere på mønstret, ærmernes længde etc.
    God sy lyst :o)

    SvarSlet
  5. Tak for tip, det kunne helt sikkert godt være noget! Har du prøvet mønsteret?

    SvarSlet
  6. Jeg har syet en jakke til min veninde af mønstret og det er ikke svært at justere det.
    Mønstret er i kategorien EASY :)

    SvarSlet
  7. Sikke nogle fine ting, du har samlet i collagen - glæder mig til at se dine kreationer. Jeg kender desværre kun alt for godt til det med at have underskud af ideer men underskud af tid...men der er ikke andet for, end at glæde sig over de ting man når;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Og det er nemlig rigtigt, man skal glæde sig over det man når. Og så øver jeg mig i at prioritere, så det er de rigtige ting jeg vælger at sy.

      Slet

Template by Pink + Lola