27. nov. 2014

Noget om det med hurtige kjoler

I løbet af sommeren har jeg syet en del kjoler i variationer over det her hjemmelavede mønster. Jeg har været virkelig glad for dem, de er pæne, passer godt til min krop, og så er de ret nemme at sy.

Og ja, I har jo nok opdaget det efterhånden - men jeg er altså typen der springer over hvor gærdet er lavest! Forstå mig ret, jeg elsker jo at sy, og jeg vil rigtig gerne lave fine detaljer og dygtiggøre mig teknisk. Men jeg har også brug for resultater, hurtige helst. Jeg har ikke så meget tid til at sy, måske et par timer et par aftener om ugen, og med den frekvens går jeg simpelthen død i de lange projekter med høj detaljeringsgrad. Jeg mister motivationen undervejs, og så ender det henne i kurven med ufærdige projekter, som faktisk er blevet til 3 kurve nu. Det er noget jeg øver mig i at blive bedre til, men jeg har også erkendt at det bare er sådan jeg er. Jeg trives bedst med hurtig fremgang!

Marmorstoffet er en crepe viskose fra Stof og Stil, og jeg blev næsten helt varm i kinderne da jeg så det. Det er virkelig pænt! Jeg kunne godt tænke mig at lave en kimonojakke af det også.

Jeg skulle nok have sat en belægning på halskanten, den er lidt levende. Men stoffet er en anelse transparent, og jeg var bange for at man ville kunne se belægningen indenunder. Men det ville nu have pyntet på udskæringen.






8 kommentarer:

  1. Stoffet er SÅ flot! Kjolen det samme, så pæn :-)

    SvarSlet
  2. Så smuk! Jeg overvejet at lave julegave til min store datter med det stof :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine, tror din datter vil elske stoffet;-)

      Slet
  3. Så smuk kjole og lækkert stof!

    SvarSlet
  4. Stoffet kan jeg godt forstå, at du er begejstret for. Det er en ret god model du har fået udviklet dig med tiden.

    PS: Min ufærdige bunke - og den til indkøbte projekter - er også unævnelig stor. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pyha, så er det ikke bare mig! Og gud ja, bunken af planlagte, kommende projekter..... Den tør jeg slet ikke tænke på!

      Slet

Template by Pink + Lola