29. dec. 2014

Jakke

Korte jakker bruger jeg rigtig meget, og jeg har længe ledt efter et godt grundmønster. Jeg er altid lidt angst over det med jakker, for at være helt ærlig, for jeg har altid så mange problemer med ærmer og skuldre. De fleste mønstre sidder bare ikke ret godt over skuldrene på mig, og jeg er næsten altid nødt til at lave tilretninger.

Jeg har efterhånden lært (på den hårde måde) at det er en rigtig god ide lige at lave en prøvemodel, som jeg så kan rette og tilpasse, inden jeg klipper i det rigtige stof. Så jeg har købt en ordentlig bunke ubleget bomuld, som jeg bruger til forsøg. Også denne gang var det en god investering, for jeg måtte lige tage en lille smule af ved skuldrene.

Mønsteret er fra City Stoffer i Århus, og lige udover den centimer ved skuldrene, passer det faktisk rigtig godt. Det er et meget enkelt mønster, og selvom jeg er stor fan af enkelthed, kunne jeg nu godt finde på at tilføje lidt detaljer en anden gang, f.eks. lommer.
Det endelige stof er en blød uldblanding fra Stof og Stil, i en virkelig fin blå farve.





16 kommentarer:

  1. Den er super fin, og flot med indsnittet ved halsen. :o)

    SvarSlet
  2. Wow! Hvor er du god - den klæder dig rigtig godt :) Jeg har syet en kjole i det samme uldblandingsstof og jeg er så glad for den - det er dejlig varmt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Ja det er noget ret lækkert stof, men jeg synes nu det kradser lidt....

      Slet
  3. Den er blevet rigtigt god, og du ser jo brandgodt ud i den!

    SvarSlet
  4. Ved du hvad mønsteret hedder til jakken? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der står faktisk ikke noget på mønsteret, så jeg ved ikke om det har et navn! Men jeg tror ikke City Stoffer har så mange mønstre, så det burde være til at finde, hvis du spørger dem;-)

      Slet

Template by Pink + Lola