6. maj 2015

Buksedragt

Det er faktisk lykkedes mig at lave en buksedragt! Og den har nogenlunde den facon jeg sigtede efter, og sidder også helt hæderligt.
Mønsteret har jeg lavet ud fra disse bukser, sat sammen med overdelen fra denne kjole.  Bukserne har jeg forlænget ca. 15 cm i livhøjden (er der noget der hedder det?), og overdelen har jeg tilsvarende forkortet, så skæringen sidder i taljen.
Der skete et eller andet under transformationen af buksemønsterets bagside, der er for meget stof, og det er ligesom formet forkert, så den sidder ikke helt optimalt bagpå. Jeg har ellers lavet to prøvemodeller i lagenlærred, før jeg klippede den, men der er jo stor forskel på faldet i lærred og georgette, så det var svært at se den nøjagtige form i prøverne.
Så der er plads til forbedring, skulle der blive en anden gang. Det er dog heller ikke værre end at jeg har haft den på til to konfirmationer i sidste weekend.
Stoffet er Crepe Georgette fra Stof og Stil, og det er altså mørke blåt, hvis det er svært at se på skærmen. Min søster mener den er grå, min mor synes den er sort, men den ER altså blå!




Og så er bloggen kommet på Instagram – jojo!  Det er faktisk ikke fordi jeg er late mover som sådan, vil jeg bare lige sige, jeg har da været på Instagram som ”mig selv” gennem noget tid. Men nu har bloggen fået sin egen profil med navnet makwerk. Men hvorfor to forskellige profiler, hvorfor ikke bare ”mig selv” og bloggen i én”? - Spørger du måske. Jamen jeg ved det heller ikke, og det kan da også godt være det bliver lavet om engang. (F.eks. når det for alvor går op for mig hvor besværligt det er at administrere to konti på Instagram. Vorherre bevares)
Men indtil da, kan jeg vist bare bedst lide det sådan. Jeg er heller ikke så privat på bloggen, det hører til et andet sted for mig. Det er ikke fordi der er noget hemmeligt på min egen Instagram profil, som hedder ceciliemab, det er såmænd bare de klassiske børne- og udsigtsbilleder, og man må gerne følge med, hvis man er til den slags. Men fra nu af vil jeg spamme jer med stof, proces og resultater på makwerks Instagram, så kom og følg med!

13 kommentarer:

  1. Du ser fantastisk ud i dragten - virkelig flot ♡

    SvarSlet
  2. Den er da super flot, gid jeg kunne bære så høj en talje :)

    SvarSlet
  3. Nøj hvor er den flot! Og den klæder dig virkelig godt. Så fin ved taljen især. Kh Maria

    SvarSlet
  4. Den er virkelig flot og vildt inspirerende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det er dejligt at kunne inspirere:-)

      Slet
  5. Super flot buksedragt og meget klædelig.
    - Synes nu godt man kan se at den er blå... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Ja man nemlig sagtens se den er blå!! Min familie må være farveblinde....

      Slet
  6. Jeg synes den er blevet mega fin - og den klæder dig tilmed ret godt!

    Jeg har også et par meter sort crepe georgette OG et par meter blå cupro liggende til en buksedragt (+ mønster!), og der har det jo ligget fint i skuffen et par år... Tsk tsk.

    Det var gået min næse forbi, at du har lavet den nye profil på IG også, så nu er jeg også på der. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Ja intentioner og ambitioner har vi nok af - tid derimod....

      Vi ses på IG:-)

      Slet

Template by Pink + Lola