18. jun. 2015

Pigekjole fra Burda

Nu har jeg jo aftalt med mig selv, at jeg skal prøve at sy lidt mere efter rigtige snitmønstre, som ikke er et eller andet frankenpattern jeg selv har stykket sammen. Jeg har lagt blidt ud med en lille kjole fra Burda 09/2013.

Mønsteret er nemt og ligetil, men også lidt stort i størrelsen. Den er syet i str. 86, og den er en anelse for bred til Ingrid, især i halsåbningen. Hun er normalt 86 i bredden og 92 i længden, så jeg skulle jo selvfølgelig have syet den som 86 i længden og 80 i bredden, kan jeg godt regne ud her bagefter. Men pyt, hun kan sagtens bruge den alligevel.

Som sædvanlig er der ingen billeder i fokus af den lille loppe! Stoffet er købt i den skøre isenkræm/stofbutik på Tordenskjoldsgade i Århus.

I recently made myself promise, that I would use more real sewing patterns, instead of always experimenting with my own frankenpatterns. Mainly with the purpose of learning some new skills and tecniques. 
I started out with this fairly simple and straight forward dress form Burda 09/2013. The pattern is quite large in size, so the result is a bit too wide for Ingrid. I sewed it in size 86, but it would probably have worked better with a size 86 length and size 80 width. She can still wear it though, so it's all good.

As usual, all photos of her are out of focus!




6 kommentarer:

  1. Jeg synes nu hun ser fantastisk sød ud i den lidt for store kjole ♡

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine, hun er altså også ualmindeligt nuttet ;-)

      Slet
  2. Den er da super sød. Og kan også godt lidt lide det oversize look. Omend jeg er enig i det med halsåbningen ;)

    Kh

    SvarSlet
  3. Den er virkelig sød, og også modellen inden i.

    SvarSlet

Template by Pink + Lola