1. nov. 2015

Store prikker og store hoveder

Nåmen det viser sig så, at mine børn har giga hoveder. Eller måske har de helt normale hoveder og virkelig små kroppe? I hvert fald har vi ret tit problemer med at få tøjet over hovedet, og det er ikke særlig populært om morgenen.
Så jeg ved ikke lige helt hvad jeg havde forestillet mig, da jeg lavede denne her kjole til Ingrid, for halsåbningen er jo aaaalt for lille. Jeg har selv tegnet mønsteret, og normalt plejer jeg at lave åbning ved skulderen eller i ryggen, men det gjorde jeg af en eller anden grund ikke denne gang.

Og hun kunne selvfølgelig ikke få den på, suk. Jeg overvejede flere løsninger, men endte med en stolpelukning i kjolens ryg. Resultatet er blevet ok, men der er en lille bule i bunden af stolpen, som jeg er lidt irriteret på.

Heldigvis passede den nogenlunde, da den endelig kom over hovedet, men faktisk er den lidt for smal over skuldrene! En lille del af mig har lyst til at lave hele overdelen om, så det hele bare passer. Men det er kun en lille del, størstedelen af mig vil hellere ligge på sofaen og se sæson 6 af Downton Abbey. Hun vokser alligevel ud af det hele om 5 minutter.

Den megalækre isoli er fra Stofdepotet.

So it turns out, that my kids have giant heads! Or maybe they have normal headsizes and tiny bodies, I don’t know, but we always have problems pulling clothes over their heads. So I don’t know what I was thinking, drafting this little sweatshirt dress for Ingrid, the neckhole is obviously way too small. There was no way it could go over her (apparently) massive head, so I had to figure out a solution. I ended up with this continuous bound placket in the back of the dress. 

And it ALMOST fits now, but actually the dress is a bit too narrow over the shoulders. I tried so hard not to make it too big, and I ended up making it too small. Well done! A part of me wants to redo the whole thing now, but I also really want to watch Downton Abbey.... She will outgrow it in 5 minutes anyway.

The fabris is a really nice terry from Stofdepotet. 



2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot og det er en lækker detalje med stolpelukningen.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Template by Pink + Lola