29. dec. 2015

Cocoon dress (og en brand)

Glædelig jul derude!

De af jer der kigger med på Instragram, har måske allerede læst om min families lille bump på vejen. For jer der ikke har, kommer lige den korte version.
Den 8. december var der brand hos vores underbo (Vi bor på de to øverste etager af en gammel villa, og en ældre dame bor i stueetagen). Der nåede heldigvis ikke at komme flammer oppe hos os, men vores lejlighed er meget medtaget af sod og røg. Vi er nu blevet genhuset mens der bliver renset, malet og slebet, og alle vores ejendele er blevet pakket ned, og kørt til rens. Vi ved stadig ikke hvor meget der kan reddes, men det er nok desværre ikke engang halvdelen.
Det er en lorte situation, for nu at sige det ligeud, og det var en voldsom oplevelse for vores børn at blive hevet ud af sengen, og stå på fortovet i undertøj og se ilden for fuld drøn. Heldigvis kom ingen noget til, og materiel skade er jo genoprettelig. Men det betyder alligevel virkelig meget, for både børn og voksne, at være uden vores base.
Vi regner med at kunne flytte ind igen omkring 1. marts, så det bliver en lidt lang vinter, synes jeg lige nu. Ikke mindst fordi jeg jo heller ikke har mine symaskiner - gisp!! 

Når jeg nu ikke har noget at sy på, må jeg jo blogge lidt. Det er også længe siden sidst. 
Den lille kjole til Ingrid - som jeg heldigvis nåede at tage billeder af, mens vi stadig havde både kjole og kamera - er Cocoon Dress designet af Trine fra Groovybaby & mama. Og det siger jeg jer, det er satme et godt mønster, det her! Både virkelig cute og virkelig hurtigt syet.
Ingrid bruger str. 92 i tøj, og jeg har syet den i str. 2 bredde og str. 3 længde. Ærmerne har jeg forlænget fra de originale 3/4 længde til en mere vinteregnet længde, og så har jeg været nødt til at lave knapper ved den ene skulder - pga. det med DetStoreHovede.

Stoffet er fra Stofdepotet.

Merry Christmas out there!
Some of you may already have read my Instagram post, about the fire in our house a few weeks ago. Everyone got out safely, which is of course the important thing. Our apartment is severely damaged by soot and smoke, and we have now been relocated while the whole place is beeing renovated. So far, we can move back in around march 1st, so it's gonna be a loooong winter, without any of our belongings (including my sewing machines - yikes!).

While we still had both dress and a camera, I took these photos of Ingrid in her new Cocoon dress by Groovybaby & mama. And let me just tell you - this pattern is awesome! Incredibly cute and incredibly fast to sew, whats not to like?
I sewed it in a size 2 width and size 3 length, and changed the length of the sleeves to make them more appropriate for winter. Besides that, I had to make a shoulder placket...... because of the giant head thing.

Fabric from Stofdepotet.dk








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Template by Pink + Lola